Zalety stosowania naturalnej witaminy C

Zalety stosowania naturalnej witaminy C

Witamina C jest jedną z powszechnie występujących w pożywieniu witamin, która jednocześnie pełni bardzo ważną rolę w organizmie człowieka.

Najczęściej witaminę C, czyli kwas askorbinowy kojarzymy z przeziębieniami i grypami, ale nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że pełni ona również wiele innych zadań. Wprawdzie dzisiaj niedobory tej witaminy zdarzają się już rzadko, niemniej jednak zawsze warto trzymać ją na wysokim poziomie.

Dlaczego warto zadbać o wysoki poziom witaminy C?
Witamina C ma ważne znaczenie dla prawidłowego działania układu odpornościowego organizmu, ponieważ wpływa na skuteczność działania komórek odpornościowych. Również wzmacnia ona naczynia krwionośne i uszczelnia je, dlatego też drobnoustroje nie mogą tak łatwo dostać się do organizmu.

Również naturalna witamina C odpowiada za młody wygląd skóry – uczestniczy w syntezie kolagenu i wspomaga szybsze gojenie się ran. Zapobiega również krwotokom, krwawieniu dziąseł, powstawaniu sińców. Witamina C neutralizuje też wolne rodniki i przeciwdziała zmianom miażdżycowym, ponieważ obniża poziom złego cholesterolu i chroni serce.

To jeszcze nie wszystko, ponieważ witamina C pomaga we wchłanianiu żelaza, w tym niehemowego, które występuje w produktach roślinnych, dlatego też jest ona ważna dla osób na diecie wegetariańskiej i wegańskiej.

Najlepsze źródła naturalnej witaminy C:
• acerola – około 4500 mg/100g
• dzika róża – około 3500 mg/100g
• rokitnik – około 315 mg/100g
• czarna porzeczka – około 200 mg/100g
• natka pietruszki – około 170 mg/100 g
• papryka – około 125-200mg/100g
• czerwona papryka – około 144 mg/100 g

Jak widać, naturalna witamina C wcale nie występuje w największej ilości kojarzonych z nią cytrusami, w tym w cytrynie oraz pomarańczy. Dlatego też jeżeli chcesz zadbać o wysoki poziom witaminy C w swoje diecie, pamiętaj o tym, że najlepiej dostarczać ją razem z produktami spożywczymi.

Również można dostarczać ją do organizmu w formie syntetycznej, ale nie należy przekraczać jej dawek, ponieważ nadmiar witaminy C może spowodować bóle brzucha i biegunki, a także przyczyniać się do rozwoju kamicy nerkowej.

Artykuł stworzony przy współpracy z Biowitalni

Materiał zewnętrzny.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *