Suplementacja a rodzaj treningu

Suplementacja

Podczas treningu ważne jest nie tylko rodzaj i natężenie ćwiczeń ale i dopasowana dieta. Bardzo skuteczne są także suplementy i odżywki dla sportowców. Stosowane właściwie wspomagają cały proces. Ważne jest jednak właściwe ich dobranie do rodzaju treningu czyli efektów jakie chcemy osiągnąć. Pomocne mogą w tym być liczne artukuły na ten temat, ale przede wszystkim konsultacja ze specjalistą.

Trening siłowy

Osoby, których celem jest uzyskanie atletycznej sylwetki najpopularniejszą odżywką jest kreatyna. Powoduje one przyspieszenie wzrostu tkanki mięśniowej i jest bardzo skuteczna w połączeniu z treningiem siłowym. Podobnie działanie ma białko serwatkowe oraz tauryna. Regenerację mięśni przyspiesza suplement HMB. Z kolie kwas linolowy redukuje tkankę tłuszczową i stymuluje przyrost masy mięśniowej. Zwiększenie wydolności organizmu, poziomu testosteronu zapewnia mieszanka ZMA. Jest też środkiem chroniącym mięśnie prze szkodliwym wpływem kortyzolu.

Trening wytrzymałości

Odżywki węglowodanowe powinny zainteresować tych, którym zależy na szybszych efektach w zakresie wytrzymałości. Odżywki takie utrzymują wysoki poziom glikogenu w organizmie. Można go uzupełniać dzięki batonom, żelom i innym preparatom. Jednak stosując taką suplementację trzeba kontrolować bilans energetyczny, gdyż jego przekroczenie może skutkować przyrostem tkanki tłuszczowej. Po treningu dobre są z kolei proteiny dostępne w postaci różnych mieszanek.

Odżywki na odchudzanie

Dla osób ćwiczących w celu zrzucenia kilogramów pomocne mogą być specyfiki takie jak BCAA. Zawierają one aminokwasy zapewniające zapas energii i pomagające zwiększyć skuteczność ćwiczeń. Można także wspomagać swój organizm stosując preparaty wspomagające przemianę materii czyli zawierające koenzym Q10 czy hoodia zmniejszająca apetyt. Jednak zanim zdecydujemy się na stosowanie odżywek, wcześniej wato skonsultować się z lekarzem. Wielu osobom wystarcza modyfikacja diety. Jeżeli jednak już stosowana jest suplementacja nie można zaniechać treningów. Może to bowiem wywołać efekty całkowicie odwrotnie.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *