Popularne błędy przez które nie możesz schudnąć

schudnąć

Chcesz schudnąć. Trzymasz restrykcyjną dietę, liczysz kalorie a na siłownię biegasz dwa razy w tygodniu i nic. Brak wyczekiwanych efektów może być spowodowany błędami, które popełnia wiele osób odchudzających się.

Dieta

Po pierwsze pamiętaj, że nie ma diety cud. Odchudzanie to proces długofalowy, do którego trzeba się przygotować. Na początek analiza nawyków żywieniowych i ich zmiana. Nie tylko pod względem tego co jesz, ale także kiedy i w jakich porcjach. Najważniejsze to jadać posiłki regularnie. Najlepiej w odstępach 3-4 godzinnych. Nie jest przy tym konieczne liczenie kalorii, ale pamiętaj by porcje były mniejsze i jedz powoli. Wybieraj artukuły spożywcze pełnowartościowe i jak najmniej przetworzone. Ogranicz lub wyeliminuj słodycze, słodkie napoje, unikaj tłustych potraw. Nie rezygnuj z posiłków, to nie głodówka.

Oczyszczanie z toksyn

Aby ułatwić odchudzanie i oczyszczanie organizmu należy pić przynajmniej 1,5 litra wody dziennie. Popijanie wody zmniejsza ochotę na przekąski miedzy posiłkami. Woda także pomaga usunąć toksyny z organizmu. Jednak trzeba uważać na efekt zatrzymania wody w organizmie,, który może powodować celulit wodny i opuchnięcie.
Pomocne w oczyszczaniu organizmu są także plastry detox. Wspomagają one krążenie krwi, redukują opuchnięcia. Przykleja się je na stopy na noc, by proces zachodził podczas snu.

Aktywność fizyczna

Dieta to połowa sukcesu odchudzania. Druga to ćwiczenia fizyczne. Aktywność fizyczna poprawia przemianie materii, przyspiesza spalanie, poprawia kondycję i przeciwdziała powstawaniu nadmiaru tkanki tłuszczowej. Najlepiej jest ćwiczyć trzy razy w tygodniu po ok. 45 minut. Każda forma ruchu jest ważna zatem zamiast autobusu – rower. Raz w tygodniu długi spacer.

Zacznij od głowy

Zmiana nastawienia do całego procesu odchudzania jest istotnym elementem wpływającym na jego skuteczność. Warto zatem stawiać sobie cele realistyczne. Na przykład pozbycie się 4-5 kilogramów w miesiąc. Stopniowe chudniecie jest lepsze dla naszego organizmu, daje trwały efekt i zapobiega powstaniu efektu jo-jo.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *