Kalistenika – ćwiczenia siłowe bez siłowni

Kalistenika

Utarło się, że do ćwiczeń siłowych trzeba uczęszczać na siłownię. Jednakże istnieje technika ćwiczeń, która poprawia siłę tylko dzięki wykorzystaniu ciężaru własnego ciała. To właśnie kalistenika.

Kalistenika może dawać bardzo dobre efekty, pod warunkiem że znamy funkcje ćwiczeń które wykonujemy. Warto zatem przed podjęciem się takich ćwiczeń skorzystać z doradztwa trenera lub licznych filmów instruktażowych. pomocne są też artukuły na ten temat.

Podstawowe ćwiczenia

Ilość ćwiczeń z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała jest nieskończona. Każde ćwiczenia można dowolnie modyfikować, dostosowując do naszych możliwości. Wskazuje się jednak sześć podstawowych ćwiczeń wzmacniających kluczowe partie mięśni: pompki, przysiady, mostki, dźwiganie nóg, podciąganie na drążku. Zaczynając ćwiczenia te sześć z zupełności wystarczy. Nawet one bowiem z początku mogą być zbyt wymagające. Ćwiczenia te służą trenowaniu klatki piersiowej, bicepsów, tricepsów, mięśni brzucha, placów, nóg i pośladków oraz mięśni kręgosłupa i obręczy barkowej. Jak w przypadku każdego rodzaju ćwiczeń, tak i w kalistenice nie należy skupiać się tylko na jednej partii ciała, ale trenować każda naprzemiennie. Bardziej zaawansowane osoby mogą wykonywać wersje trudniejsze tych ćwiczeń. Mogą to być na przykład pompki na jednej ręce, z klaśnięciem.

Wady i zalety

Kalistenika nie musi każdemu odpowiadać. Ćwicząc samemu można odczuwać trudności w utrzymaniu motywacji. Ryzykujemy także stworzeniem niewłaściwego planu treningu, który nie da oczekiwanych efektów. Warto zatem skorzystać z porady profesjonalnego trenera.

Zalety kalisteniki to prostota i przystępny sposób na powrót do formy i poprawienie sylwetki. Ogromnym plusem jest fakt, że nie wymaga ona żadnych dodatkowych sprzętów, jedynie stroju sportowego i ewentualnie drążka do podciągania. Ćwiczyć można wszędzie i o każdej porze. Łatwo można modyfikować i zwiększać lub zmniejszać obciążenie, lub po prostu dokonywać zmian by się nie znudzić. Warto sprawdzić tę formę aktywności, czy aby na pewno jest ona dla nas.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *