Dlaczego warto włączać do swojej diety kwasy Omega 6?

omega 6

Nasza świadomość na temat korzystnych właściwości kwasów omega wzrasta, ale wciąż jeszcze nie doceniamy ich tak, jak na to zasługują. To im zawdzięczamy nie tylko zdrowie, ale i piękny wygląd. Kwasy Omega 6 są niezastąpione zwłaszcza dla osób zmagających się z problemami dermatologicznymi i alergiami. 

Zobacz też: https://www.zdrowie.info.pl/kwasy-omega-6/

Rola kwasów Omega 6

Kwasy mają raczej złą renomę, kojarzą nam się z czymś niezdrowym i kalorycznym. Wiele w tym prawdy, jednak musimy wyraźnie oddzielić złe tłuszcza od tych dobrych, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. To tak zwane tłuszcze nienasycone. Pełnia one w organizmie niezwykle istotną funkcje – rozpuszczają takie witaminy jak witamina A, D, E i K, dzięki czemu są one wchłaniane. Bez rozpuszczalnika w postaci zdrowego tłuszczu nasz organizm nie mógłby ich przyswoić, a my odczulibyśmy dotkliwie niedobory tych składników. Tłuszcze nienasycone spożywane w odpowiednich ilościach są więc nam bardzo potrzebne. Należą do nich właśnie kwasy Omega 6. 

W jakich produktach znajdują się kwasy Omega 6

Kwasy Omega 6 to tak zwane związki egzogenne, co oznacza właściwie tyle, że nasz organizm nie potrafi ich sam wytwarzać. Musimy więc dostarczać mu je w postaci odpowiednich produktów spożywczych. Znajdziemy je w olejach takich jak olej kukurydziany, sojowy, słonecznikowy, rzepakowy, arachidowy, sezamowy, kokosowy, z pestek winogron, oliwa z oliwek, a także nasionach i orzechach m.in. pestkach dyni i słonecznika, sezamie, migdałach, orzechach ziemnych, a także tak lubianym awokado.

Najważniejsze właściwości kwasów Omega 6

Regularnie stosowane w diecie kwasy chronią nas przed wieloma chorobami. Przede wszystkim normalizują poziom złego cholesterolu we krwi, nie wpływając na ten dobry. Wpływają korzystnie na funkcjonowanie układu krążeniowego, wzmacniają naczynia krwionośne.Zapobiegają powstawaniu nadciśnienia tętniczego. Z tego właśnie względu należy zadbać, aby szczególnie osoby starsze przyjmowały odpowiednia dawkę tych kwasów tłuszczowych. 

Przeczytaj też: http://www.zrodlozdrowia.pl/jak-dbac-o-oczy/

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *